Foto: Birgit Fostervold

NO-BRAINER: Suksess utenfor banen – suksess på banen

Sola HK voksende nettverksfamilie var på deres første fellestur til Arendal og historiens første Final8 forrige sesong. Suksess avler suksess – og neste helg blir tribunene fylt opp av enda flere gule Sola-entusiaster. For bak Sola-jentene står en unik nettverksfamilie.


– Jeg tror at jeg snakker for hele nettverksfamilien, som står bak Sola – når vi står sammen i gult neste helg. I fjor var vi rundt 30 representanter fra klubbens sponsorer som reiste til Arendal. I år blir vi rundt 40 representanter.

Vi er virkelig blitt en solid nettverksfamilie. Vi kunne ha dratt til Europa, men det måtte bli en suksess da jentene våre kvalifiserte seg til Final8 – en finfin busstur fire timer unna Sørlandet. Jeg var imponert over det første, historiske Final8-arrangementet.

Det var noen rammer som få av oss glemmer. Når Svein Gaute og Siri (red.anm: Hølestøl, daglig leder, og Forgaard, markedssjef) i tillegg sydde sammen med et faglig og sosialt opplegg på Fevik Strand Hotell, ble hele helgen virkelig noe vi husker, skryter leder for salg SR-group Gustav Sanne Gundersen.

Suksess på banen – og suksess bak banen. Her jubler Sola-jentene for finaleplass i Final8 forrige sesong. Sola-jentene møter Storhamar igjen i årets semifinale.



Doblet seg

For de uinnvidde er nettverksfamilien navnet nettverket som utgjør klubbens sponsorer og samarbeidspartnere. Parallelt med den sportslige utviklingen på banen, har nettverket økt fra 40 partnere i 2019 til dagens 95. Klubbens salgs- og markedssjef, Siri Forgaard, sier formålet med  å samle klubbens nettverksfamilie er å knytte medlemmene sammen gjennom sosial omgang, faglig påfyll og styrking av B2B-relasjonene. For de som var til stede under Final8 forrige sesong, glemmer neppe den gule horden som støttet Steffen Stegaviks lag i semifinalen mot Storhamar. I finalen ble Vipers som ventet for sterke.

– Helt rått! En strålende opplevelse en helg til endes, beskriver Forgaard forrige sesongs Final8-opplevelse og første tur i felles regi for nettverksfamilien.
Den beskrivelsen stiller hotelldirektør i Scandic og Sola-sponsor, Linda Vågen Pedersen, seg elegant bak.

– Da Sola sikret seg billett til Final8 forrige sesong, ble det en fin anledning for oss til å reise til Arendal. Arrangementet i seg selv var ja – rett og slett rått, sier den engasjerte samarbeidspartneren.

Hun er derfor lite overrasket over at det blir enda flere partnere som setter kurs mot Arendal og Final8 neste helg. Flere supportere enn i fjor er også ventet. – For tribunen i Final8-arenaen i Arendal skal fargelegges gul.

No-brainer

– Forsmaken fikk vi i fjor.  Denne sesongen skal vi levere enda bedre fra tribunen. Vi skal markere oss enda tydeligere, sier hotelldirektøren.
SR-groups Gustav Sanne Gundersen gleder seg helt enkelt til neste helg i Arendal.

– At man har endret konseptet til å spille lørdag og søndag gjør helgen mer komplett. Jeg liker også arrangøren har plassert klubbens egne supportere i egne soner. Jeg gleder meg til en ny helg i Arendal, fastslår han.

Forgaard beskriver nettverksfamilien som unik. De aller fleste sponsorene deltar på hver eneste hjemmekamp i Åsenhallen.
– Vi ligger på rundt 90 personer som samles i forbindelse med kampene i vårt VIP-rom. Nettverket er utviklet gjennom flere år med frokostmøter, nettverksarrangement og ikke minst nettverksmedlemmer som heier hverandre og Sola fremover. Vi opplever og merker at stadig flere aktører er næringslivet er nysgjerrig på oss. Da vi sikret oss Final8-billetter på ny i høst, var dette en no-brainer for oss å videreutvikle programmet og legge opp til en reprise av forrige sesongs suksesstur til Final8 og Arendal. Vi gleder oss til neste helg, avslutter en Final8-klar Siri Forgaard i Sola HK.

Derfor er det bare å legge merke til Solas engfasjerte nettverksfamilie skal kjempe om finalebillett lørdag 24. februar mot Storhamar – en reprise av semifinalen forrige sesong. Det blir med andre ord gul suksess okke som.